Ułatwienia dostępu
Tak. Szkody powstałe w lokalu w wyniku zalania należy zgłosić do pracownika Spółdzielni. Można to zrobić na dwa sposoby:
Krochmalna 2, Krochmalna 3, Waliców 20, Grzybowska 30, Grzybowska 32 pawilon
Adrian Radom
tel. 453 067 517
------------------------------------------------------------------------------
Żelazna 58/62, Krochmalna 32A, Grzybowska 39, Pawia 26, Żelazna 68 pawilon
Daniel Jaszczuk
tel.453 067 518
------------------------------------------------------------------------------
Pereca 13/19, Prosta 2/14, Pereca 2, Waliców 13 pawilon
Andrzej Dąbrowski
tel. 506 825 345
------------------------------------------------------------------------------
Chłodna 11, Chłodna 15, Krochmalna 32 pawilon
Dorota Świątek
tel. 453 067 516
Tak. Wszystkie remonty przeprowadzane w lokalach powinny być zgłaszane do Spółdzielni pisemnie z informacją, m.in. co wchodzi w zakres remontu, a także w przypadku ingerencji w ścianki działowe, należy załączyć rysunek zmian.
Tak. W przypadku montażu w/w urządzeń w części wspólnej nieruchomości np. elewacja, należy je zgłosić do Spółdzielni:
.
Przyjęcia interesantów w Dziale Członkowsko – Lokalowym odbywają się:
Środa jest dniem wewnętrznym bez przyjęć interesantów.
Przyjęcie w poczet członków Spółdzielni jest całkowicie bezpłatne
Tylko członkowie Spółdzielni korzystają z pożytków, tj. przychodów uzyskiwanych np. z wynajmu lokali użytkowych. Przychody te zmniejszają wnoszone przez członków Spółdzielni opłaty.
W celu przekształcenia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu w odrębną własność należy:
Przekształcenie odbywa się w formie umowy notarialnej.
Wniosek o wydanie zaświadczenia może złożyć osobiście osoba posiadająca prawo do lokalu lub pełnomocnik (druk wniosku dostępny w siedzibie Spółdzielni) lub poprzez e-mail na adres:
Zaświadczenia wydawana są w formie papierowej do rąk własnych osoby posiadającej prawo do lokalu lub pełnomocnika.
W celu założenia księgi wieczystej dla spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu należy:
Adres do korespondencji można zmienić poprzez złożenie stosownego oświadczenia (druk dostępny w siedzibie Spółdzielni).
Fundusz remontowy jest tworzony zgodnie z art. 6 ust. 3 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych dla całej spółdzielni. Może także powstawać z innych źródeł określonych w w/w ustawie, w tym z podziału nadwyżki bilansowej. Odpis na fundusz remontowy obciąża koszty gospodarki zasobami mieszkaniowymi. Jego ewidencja i rozliczenie wpływów oraz wydatków jest prowadzona odrębnie dla każdej nieruchomości.
Sposób gospodarowania funduszem remontowym przez spółdzielnię określa regulamin, gdzie wskazany jest sposób pobierania opłat na fundusz remontowy (co do zasady jest to opłata od 1 m² lokalu) oraz sposób jego przeznaczenia. Wysokość odpisu na fundusz określa Rada Nadzorcza.
Środki funduszu są wydatkowane przez Zarząd Spółdzielni na podstawie rocznego planu uchwalonego przez Radę Nadzorczą (art. 46 § 1 pkt 1 Prawo Spółdzielcze). Jego projekt przygotowywany jest przez Zarząd na podstawie przeglądów rocznych i pięcioletnich oraz wynikający z potrzeb mieszkańców.
Wysokość opłat na fundusz remontowy powinna być ustalona w sposób zapewniający pokrycie planowanych kosztów robót remontowych.
Środki z funduszu remontowego są przeznaczone na remonty, ulepszenie i unowocześnienie budynku (modernizacje). Budynek, a właściwie jego części wspólne są jak opakowanie dla mieszkania. Tak jak dbamy o mieszkanie, tak samo powinniśmy dbać o budynek. Klatka schodowa jest naszą wizytówką. Jeśli ją wyremontujemy, a nie będziemy o nią dbać to za kilka lat znowu będzie konieczny remont.
Z funduszu remontowego pokrywane są remonty części wspólnych budynku. Sposób wydatkowania środków określony został w regulaminie. Ze środków funduszu remontowego pokrywane są m.in.:
Obowiązek uczestniczenia w kosztach remontów nie jest uzależniony od prawa, które przysługuje do lokalu. Obowiązek świadczenia na fundusz dotyczy członków spółdzielni, właścicieli lokali niebędących członkami spółdzielni oraz osób niebędących członkami spółdzielni, którym przysługują spółdzielcze własnościowe prawa do lokali.
Zgodnie z art.4 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, członkowie spółdzielni, którym przysługuje spółdzielcze prawo do lokali, a także członkowie spółdzielni będący właścicielami oraz właściciele lokali, którzy nie są członkami spółdzielni mają obowiązek pokrywania kosztów związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości w częściach przypadających na ich lokale.
Opłata eksploatacyjna obejmuje m.in.:
Opłata eksploatacyjna zawiera także m.in. koszty utrzymania Spółdzielni: media wspólne, ubezpieczenie majątku, podatki i opłaty, wynagrodzenia, ZUS, obsługę informatyczną, bhp, p.poż. oraz wszystkie inne koszty związane z eksploatacją oraz utrzymaniem nieruchomości.
Nie. Zgodnie z RODO nie można publikować danych dłużników. Na tablicach ogłoszeń Spółdzielnia może umieścić informacje dotyczącą ogólnej kwoty zadłużenia w danym budynku bądź klatce oraz ilości dłużników.
Woda ogólna (woda niezbilansowana) to różnica między wskazaniem wodomierza głównego, a sumą wodomierzy indywidualnych znajdujących się w każdym z lokali w danym budynku. Przyczyn rozbieżności może być wiele , m.in. minimalne przecieki np. zepsuta spłuczka lub źle zakręcony kran. Najczęstszym powodem są jednak różnice metrologiczne (dokładność wskazań) wodomierza głównego i wodomierzy lokalowych z uwzględnieniem również progu rozruchu. Woda ogólna służy też do mycia klatek schodowych ora pielęgnacji zieleni wokół budynku np. do podlewania roślin posadzonych w donicach przed budynkiem.
Obowiązek rozliczania wody ogólnej tzw. „wody niezbilansowanej” nałożony został przez ustawę o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (t.j. t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 537) w art. 26 ust 3 w związku z art. 6 ust. 6 pkt. 3, które jednoznacznie wskazują osobę korzystającą z lokalu jako zobowiązaną do pokrywania kosztów tzw. wody niezbilansowanej.
Opłata stała c.o. wynika z mocy zamówionej, niezbędnej do utrzymania komfortu cieplnego w budynkach, koszt w tym zakresie ponoszony jest niezależnie od zużycia. Opłata zmienna c.o. , to inaczej faktyczne zużycie ciepła do ogrzania budynku.
Opłata stała za podgrzanie wody zimnej (c.w. – opłata stała) to opłata za moc zamówioną i energię cieplną wykorzystywaną do podgrzania wody cyrkulacyjnej i nie zależy ona od ilości zużytej ciepłej wody przez odbiorców.
Opłata zmienna za podgrzanie wody zimnej (c. w. – opłata zmienna) to opłata za energię cieplną wykorzystaną do podgrzania zimnej wody zużytej przez mieszkańca, zaś wysokość opłat zależy od ilości zużytej wody.
Rozliczenie indywidualne kosztów wody i ścieków, oraz kosztów podgrzewu wody odbywa się 2 razy do roku i obejmuje okres rozliczeniowy od 1.01.-30.06. i 01.07.-31.12. każdego roku kalendarzowego. Rozliczenia dostarczane są w ciągu 90 dni od końca okresu rozliczeniowego.
Rozliczenie indywidualne kosztów centralnego ogrzewania odbywa się raz do roku, obejmuje okres od 01.01. – 31.12, a rozliczenia są dostarczane w ciągu 90 dni od końca okresu rozliczeniowego.
Sezon grzewczy zazwyczaj trwa zazwyczaj od końca września do początku maja. Włączenie/wyłączenie centralnego ogrzewania jest uzależnione od warunków atmosferycznych.
Wszelkie rozliczenia obciążają osobę, której przysługuje tytuł prawny do lokalu w dniu rozliczenia (powstania zobowiązania) Zgodnie z art. 548 §1 kodeksu cywilnego z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z tą rzeczą. Zaliczki służą gromadzeniu środków na określony cel, a mieszkaniec jest zobowiązany do ich wnoszenia. Zwrot dotyczy tylko ewentualnej nadpłaty, czyli środków pozostałych po realizacji określonego celu i rozliczeniu kosztów. Ponadto prawo do nadpłaty lub zobowiązanie do dopłaty powstaje po rozliczeniu. Uprawnionym z tytułu nadpłaty lub zobowiązanym z tytułu niedopłaty jest aktualny w chwili rozliczenia właściciel lokalu.
Dodatek mieszkaniowy jest specjalnym dofinansowaniem wydatków mieszkaniowych, ponoszonych w związku z zajmowaniem lokalu mieszkalnego. To kwota wypłacana osobom w trudnej sytuacji finansowej, z przeznaczeniem na opłaty za mieszkanie. Informacje w tym zakresie można uzyskać w Wydziale Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Wola ( Al. Solidarności 90,Tel 0 22 44 35 800; 22 44 35 900) lub można zwrócić się o pomoc do Ośrodka Pomocy Społecznej (ul. J. Bema 91, Tel. 22 571 50 00).
Adres korespondencyjny i zmianę liczby osób Spółdzielnia dokonuje na podstawie złożonego przez właściciela lokalu oświadczenia o ilości zamieszkałych osób, który można pobrać ze strony Spółdzielni Oświadczenie_o_ilości_osób_adresie_korespondencyjnym_IOD.pdf (wzb.waw.pl) po zgłoszeniu otrzymują Państwo zmianę wysokości opłat obowiązującą od następnego miesiąca.
WOLSKA ŻELAZNA BRAMA
ul. Krochmalna 32
00-864 Warszawa
Kontakt
tel.: +48 22 624 38 16
e-mail:
8.00 – 18.00
8.00 – 16.00
8.00 – 14.00
SBM Wolska Żelazna Brama © Wszelkie prawa zastrzeżone.